Aktivni odmor

AKTIVNI ODMOR - IVANJICA

Pešačenje i planinarenje

Pešačenje i planinarenje je vid aktivnog odmora koji je u poslednje vreme sve više zastupljen u turističkoj ponudi Ivanjice. Na teritoriji opštine Ivanjica postoji više obeleženih (markiranih) pešačkih staza koje su, zahvaljujući „Planinarskom društvu Golija“ i Klubu ekstremnih sportova „Stari Vlah“, dostupne zaljubljenicima u planinarenje i pešačenje. Pored toga Planinarsko društvo „Golija“ u svom sastavu ima i licenciranog planinarskog vodiča pa samim tim pešačenje i planinarenje na pomenutim stazama je bezbedno. „Planinarsko društvo Golija“ iz Ivanjice pored redovnih tura, nude i veliki broj atraktivnih programa i tura koje, zahvaljujući uslugama iskusnih vodiča, pogoduju i početnicima.

Staze koje su obeležene, prolaze kroz živopisne terene ivanjičke opštine, a najviše na terenima planina Golije, Javora i Mučnja na kojima se planinari mogu upoznati sa svim prirodnim lepotama ovih krajeva kao i kulturno-istorijskim znamenitostma i lokalitetima.

STAZA „Košaninova jezera“ – Kratak opis

Dužina staze je 14 km i prelazi se za oko 4,30 h. laganog hoda uz visinsku razliku pri usponu i silasku od 340. m. Staza polazi od manastira Pridvorica  670 m n v (iz XII veka, građen u isto vreme kada i manastir Studenica),  a zatim pored reke Studenice oko 2. km do odvajanja prema Košaninovim jezerima (1.000 m n v) o kojima se pričaju legende (Više u brošuri „Golijska jezera dar prirode na krovu zapadne Srbije“-Izdavač: TO opštine Ivanjica), ali su poznata po tome što u vreme kišnog perioda nemaju vode, a u vreme velikih suša jezera su puna vode (dubine od 5-8 m) iz još do sada neispitanih razloga. Tu je mesto „Molitva“ (posvećena Sv. Iliji gde je nekada bila crkva i gde su se održavali veliki sabori) uređeno sa stolovima i klupama za odmor i ishranu (na 1.010 m n v), kao krajnje odredište. Staza se jednim delom vraća istim putem, a zatim se pored reke Studenice proteže do ušća reke Braduljice u Studenicu, jedinstvenog mrestilišta u Srbiji (mladica, potočna pastrmka i lipljen) i preko brda „Gradina“ se dolazi do mesta polaska, selo Pridvorica,  gde je moguć duži odmor i druženje.

STAZE „Golijska reka“ 1 i 2 – Kratak opis

STAZA 1:    Dužina staze je 9.100 m i prelazi se za oko 3-4 h laganog hoda uz visinsku razliku pri usponu i silasku od 425. m. Staza polazi iz Golijske reke prema Prekom brdu, a onda ide dalje na Jankov kamen – najviši vrh Golije (1833.m n.v.) zatim na Babića livade odakle se spusta prema  polaznoj tački u Golijskoj reci (1408.m n.v.).

STAZA 2:    Dužina staze je 10.500 m i prelazi se za oko 5 h laganog hoda uz visinsku razliku pri usponu i silasku od 340. m. Staza polazi iz Golijske reke prema Hajdučkoj vodi, a onda ide dalje preko Tašovih livada i Pašine česme do Bojovog brda (1748.m n.v.) odakle se pored izvora Milošice spusta prema  polaznoj tački u Golijskoj reci (1408.m n.v.).

STAZE:  1. Kumanica– Okruglica (jezero „Nebeska suza“)  i 2. Dajići – Okruglica (jezero „Nebeska suza“)“ – Kratak opis

STAZA 1:    Dužina staze je 7.740 m i prelazi se za oko 3 h laganog hoda uz visinsku razliku pri usponu i silasku od 550 m. Staza polazi iz sela Kumanica od „Vile Avramović“ i ide preko „Mojsilove ravni“ pored izvora „Đunova voda“  dalje preko „Kalila“  do jezera „Nebeska suza“ na Okruglici i do samog vrha (1495.m n.v.) (Više u brošuri „Golijska jezera dar prirode na krovu zapadne Srbije“- Izdavač: TO opštine Ivanjica),  gde se spaja sa stazom 2. Sa ove tačke je moguće produžiti stazom 2. ili se istim putem vratiti nazad.

STAZA 2:    Dužina staze je 7.000 m i prelazi se za oko 2,30 h laganog hoda uz visinsku razliku pri usponu i silasku od 220 m. Staza polazi iz mesta „Dajića brdo“ od doma PSK „Golija“ (1330.m n.v.)  gde se nešto više od pola sata i hoda kroz šumu odvaja desno na novi zemljani put i pored lovačke čeke stiže do jezera „Nebeska suza“ na Okruglici i do samog vrha (1495.m n.v.) (Više u brošuri „Golijska jezera dar prirode na krovu zapadne Srbije“- Izdavač: TO opštine Ivanjica),  gde se spaja sa stazom 1. Sa ove tačke je moguće produžiti stazom 1. ili se istim putem vratiti nazad.

STAZA „Dajića brdo – Jankov kamen“ – Kratak opis

Dužina staze je 14,6 km i prelazi se za 4,30 h pešačenja uz visinsku razliku pri usponu i silasku od 835 m i prosečnim nagibom 8,7%. Staza polazi iz Dajića brda od omladinskog kampa, prolazi kroz naselje „Srednja reka“ i nastavlja pored „Maslovarića brda“ i „Karalića“, preko „Babića brda“, prolazi pored Golijske reke i pored ski-staze nastavlja  putem do najvišeg vrha „Jankov kamen“ (1833 m n v). Stazu je, uz podršku Ministarstva omladine i sporta  Republike Srbije, Kancelarije za mlade opštine Ivanjica i Parka prirode Golija kao partnera, obeležio Klub ekstremnih sportova „Stari Vlah“ iz Ivanjice.

STAZA „Dajića brdo – Okruglica“ – Kratak opis

Dužina staze je 7,45 km i prelazi se za 2,50 h laganog pešačenja uz visinsku razliku pri usponu i silasku od 159 m. Staza polazi iz Dajića brda pored omladinskog kampa, prolazi pored naselja „Bele Vode“ i nastavlja šumskim putem do proplanka „Rivotine“, zatim nastavlja dalje  pored lovačke čeke gde dolazi na Okruglicu (1495 m n v). Stazu je, uz podršku Ministarstva poljoprivrede i zaštite životne sredine Republike Srbije, Kancelarije za mlade opštine Ivanjica i Parka prirode Golija kao partnera, obeležila fondacija „Deca za decu“ kao nosilac projekta.

STAZA „Mučanj“ – Kratak opis

Dužina staze je 17 km i prelazi se za 4 – 5 h laganog pešačenja uz visinsku razliku pri usponu i silasku od 534 m. Staza polazi iz sela Katići i na početku ide delom (oko 1 km) regionalnim putem, nakon čega se odvaja prema planini Mučanj gde se penje na sam vrh Mučnja – Jerinin grad (1534.m n.v.) odakle se sa vidikovca pruža nestvaran pogled koji planinare ostavlja bez daha. Sa Mučnja se istim pravcem vraća na polaznu tačku, uz obilazak „Savine vode“, u Katiće  (1000.m n.v.).  Staza je prilagođena planinarima svih uzrasta, obeležena je po propisima Planinarskog saveza Srbije (Oglasna tabla u Katićima sa kartom staze, putokazi i znakovi za markaciju planinarskih staza), tako da je mogu koristiti i  veliki broj turista koji dolaze na područje opštine Ivanjica. Markirana je u okviru projekta „Ka Evropi pešačkim stazama Ivanjice“ u periodu jul-decembar 2014.god.

STAZA „Kušići – Javor (Vasilijin vrh)“ – Kratak opis

Dužina staze je 10,7 km i prelazi se za 3,00 h pešačenja uz visinsku razliku pri usponu i silasku od 501 m. Staza polazi iz Kušića sa nadmorske visine od oko 1000 m i kreće se malim delom magistralnim putem prema Sjenici, a ostatak staze ide starim putem prema Javoru i Sjenici prolazeći kroz predivne predele ovog kraja i dolazi na Javor planinu koja je sve do 1912. godine bila granica Srbije i Turske carevine i na kojoj je vođen veliki Javorski rat 1876-1878.godine pa do Vasilijinog vrha (1534 m n v). Stazu je, uz podršku Ministarstva omladine i sporta Republike Srbije, Kancelarije za mlade opštine Ivanjica i opštine Ivanjica kao partnera, obeležio Klub ekstremnih sportova „Stari Vlah“ iz Ivanjice.

STAZE „Bratljevo 1, 2 i 3“ – Kratak opis

STAZA 1: Dužina staze je 5.300 m i prelazi se za oko 2 h laganog hoda uz visinsku razliku pri usponu i silasku od 90 m. Staza polazi iz Bratljeva i u pravcu prema školi se nakon 50 m odvaja levo kroz borovu šumu. Nakon 2,5 km pravcem prema selu Ivkovići staza se na raskrsnici vraća nazad pored kamenoloma i dolazi na Bratljevo pored šumarske kuće (1030 m n v). Staza je pogodna za lagane porodične šetnje „Porodična staza“ i ima nekoliko vidikovaca sa kojih se vidi Golija.

STAZA 2: Dužina staze je 5.100 m i prelazi se za oko 2 h laganog hoda uz visinsku razliku pri usponu i silasku od 190 m. Staza polazi iz Bratljeva pored starog izvora vode „Zmajevac“ gde šumskom stazom nastavlja da se lagano spusta prema „Nešovića brdu“ odakle se blagim usponom drugom trasom vraća nazad sve do starog izvora vode „Zmajevac“ i dalje istim putemi dolazi na Bratljevo (1030 m n v). Ova staza je šumska i nešto je zahtevnija od staze 1. „Šumska staza“.

STAZA 3: Dužina staze je 1.600 m i prelazi se za oko 0,30 h laganog hoda uz visinsku razliku pri usponu i silasku od 20 m. Staza polazi iz Bratljeva pored škole i dalje kroz šumu kružnim putem se vraća pored rezervoara vode, bivšeg pogona konfekcije „Javor“ i starog magacina na Bratljevo (1030 m n v). Staza je pogodna za lagane porodične šetnje sa malom decom „Bebi staza“.

STAZA „Teprč“ – Kratak opis

Dužina staze je 13 km i prelazi se za 4 h laganog pešačenja uz visinsku razliku pri usponu i silasku od 459 m. Staza polazi iz centra Ivanjice nastavlja kroz gradski park i stazom pored reke Moravice ispod odmarališta Golija i igrališta FK „Javor“. Nastavlja skretanjem levo preko Crnjevskog mosta preko naselja Crnjevo se penje prema brdu „Teprč“ (927 m n v ) odakle se „Crnjevskim brdom“ prema „Mucinoj vodi“ (840 m n v), Sveštici i dalje preko kamenog mosta (Više u „IVANJICA – Turistički vodič“- Izdavač: TO opštine Ivanjica ),  vraća prema Ivanjici (468 m n v) na mesto polaska.

STAZA „Ravnine – Okruglica “ – Kratak opis

Dužina staze je 4.000 m i prelazi se za 1h laganog pešačenja uz visinsku razliku pri usponu i silasku od 195 m. Staza polazi sa asfaltnog puta prema Daićkom jezeru u mestu „Ravnine“ gde se levo odvaja makadamski put prema Okruglici i jezeru „Nebeska suza“ (Više u brošuri „Golijska jezera dar prirode na krovu zapadne Srbije“-Izdavač: TO opštine Ivanjica). Staza ide kroz šumu i na raskrsnici se odvaja levo kod lovačke čeke, prema jezeru „Nebeska suza“ i vrhu Okruglica (1495.m n.v.). Na Okruglici, kod lovačke čeke, se staza spaja sa stazama koje vode prema Dajićima u jednom pravcu i prema selu Kumanica u drugom pravcu pored jezera „Nebeska suza“. Povratak je istim ili kružnim putem kroz šumu na početnu poziciju „Ravnine“ na asfaltni put.

DRUŠTVENE MREŽE

Da li nas pratite na mrežama?

Svakodnevno inspirišemo naše pratioce na nove avanture, uzbudljivim novim ponudama. Izaberite vašu omiljenu mrežu i kliknite na ikonu